قانون تقاضا چیست؟

Wiki Article

نکته حائز اهمیت برای معامله عرضه و تقاضا در بازار فارکس این است که وقتی مدت زیادی در بازار هستید، بایستی دستور توقف ضرر خود را درست زیر ناحیه تقاضا قرار بدهید. برعکس آن حالت، میتوانید دستور توقف ضرر خود را درست بالاتر از منطقه عرضه قرار دهید. از طرف دیگر، برخی از شاخصهای معاملاتی عرضه و تقاضا در پلتفرمهای بازار فارکس موجود است که میتوانید از آنها استفاده کنید. برای انجام این کار، میتوانید از سرنخهای مختلف قیمت مانند روندها، کانالها یا با تجزیه و تحلیل نوسانات صعودی و نزولی بهرهبرداری کنید. با انجام این کار، یک دید عقاب گونه نسبت به عملکرد کلی قیمت خواهید داشت. برای درک چگونگی کارکرد عرضه و تقاضا برای موازنه قیمت، تصور کنید یک کسب و کار، محصولی جدید را ارائه کرده است. برای کمک به کارمندان در درک نقش های آتی خود از آن استفاده کنید. اغلب ممکن است قیمت در حین حرکت خود، نتواند به سطح مخالف برسد. ما فرض میکنیم که منطقه تقاضا باعث ایجاد سفارشهای طولانی جدید میشود که قیمت را به سمت بالا سوق میدهد. یک انتقال در منحنی عرضه و تقاضا زمانی رخ میدهد که مقدار یک محصول تقاضا شده یا عرضه شده، تغییرکند، درحالیکه قیمت آن ثابت بماند.


اگر اقدام قیمت به یک منطقه تقاضا کاهش یابد و به سمت بالا جهش کند، این فرصتی را ایجاد میکند که جفت ارز به سمت بالا معامله شود. در مقابل این، اگر در حال معامله با یک سطح عرضه کوتاه مدت هستید، باید معامله خود را تا زمانی که قیمت به سطح تقاضای بعدی در نمودار برسد، نگه دارید. این فرصت کوتاه دیگری را برای عرضه و تقاضا در بازار فارکس ایجاد میکند. بنابراین سوال رایجی که همیشه از ما پرسیده میشود این است که چگونه مناطق عرضه و تقاضا را در نمودار پیدا کنیم؟ اگر قیمت های شما به قدری زیاد است که مشتریان احتمالی نمیتوانند آن را پرداخت کنند یا درصد کمی از آنها از پس آن بر میآیند و سودآوری ندارید این نوآوری بی معنی است. و اگر قیمت توت فرنگی کاهش یابد مثلا 1 دلار شود، خریداران می خواهند بصورت انبوه توت فرنگی بخرند اما تولیدکنندگان انگیزه ای برای تولید ندارند. در یک حالت دیگر، میزانی که خریداران مایل به خرید هستند دقیقا برابر با میزانی است که فروشندگان مایل به فروش هستند یعنی عرضه و تقاضا برابر هستند. تقاضا به مقدار محصول یا خدماتی اطلاق میشود که برای خریداران مطلوب باشد در واقع مقدار تقاضا، مقداری از محصول یا خدماتی است که مردم مایل به خریدن آن با قیمتی مشخص هستند.


این افزایش برای یک هفته ادامه دارد.

دقیقا همان چیزی here که برای عرضه و تقاضا در بازار فارکس پیشبینی میشد، اتفاق افتاد. با این حال، این بار اقدام قیمت یک شکاف شدید در بازار ایجاد میکند و تقریبا از منطقه تقاضای ایجاد شده عبور میکند، به این معنی که نیروی نزولی قویتر از حد معمول است. این افزایش برای یک هفته ادامه دارد. جانشینی کالاها، شدت متفاوت دارد و این شدت بر تاثیر بر تقاضا، اثرگذار است. و بر اساس مشاهدات اعضای آن سایت روش موفقی بوده است. کانال نزولی قرمز در نمودار نشان دهنده کاهش سطح اوج و فرودها است. انتقال در منحنی تقاضا نشان می دهد که تابع اصلی تقاضا دچار تغییر شده است. قوانین تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا در فارکس بسیار ساده هستند. بنابراین پیشنهاد میکنیم هنگام تعیین نقطه خروجی خود در نمودار، از تجزیه و تحلیل مشتق شده قیمت ساده نیز استفاده کنید. هر چه قیمت یک کالا بالاتر باشد، مقدار تقاضای آن پایین میآید و هرچه قیمت پایینتر باشد، مقدار تقاضای کالا بیشتر میشود . حالا بیایید دستورالعملهای بالا را در یک مثال معاملاتی عرضه و تقاضا اعمال کنیم. تحلیل منبع سودآور تقاضا می تواند روش برنامه ریزی و عملکرد شرکت شما را تغییر دهد.


۱- قوی ترین حرکت نزولی را در نمودار تعیین کنید. در واقع اولین کالایی که یک مصرفکننده آن را خریداری میکند، برای رفع مهمترین و ضروریترین نیاز آن فرد صرف خواهد شد. پس از آن یک نگرش نزولی نشان داده میشود. دو فلش آبی کوچک روی نمودار، ایجاد دو قله اول را در منطقه عرضه نشان میدهد. باید تعادل مناسبی حاصل شود که به موجب آن هر دو طرف بتوانند در معاملات تجاری مستمر بهنفع مصرفکنندگان و تولیدکنندگان شرکت کنند. در مکان برخورد منحنیهای تقاضا و عرضه با یکدیگر، میگوییم که به تعادل رسیدهایم. همچنان که مصرفکنندگان باید با سایرین برای خرید محصولات با قیمتی مناسب رقابت کنند، این تقاضا قیمت را بالا میکشد و باعث میشود عرضهکنندگان بخواهند محصول بیشتری عرضه و قیمت را به نقطهی تعادل نزدیکتر کنند. به این ترتیب شما به صورت بصری متوجه خواهید شد که مناطق در کجا قرار دارند و زمانی که قیمت به منطقه S/D مناسب رسید، آماده معامله در بازار خواهید بود. در همان لحظه، ممکن است فردی وجود داشته باشد که فکر کند قیمت 100 برای فروش بسیار مناسب است.


در گوشه پایین سمت چپ، منطقه عرضه و تقاضا را میبینیم.

با این حال، اغلب اوقات سطح مشخصی برای هدف گیری وجود ندارد یا ممکن است خیلی دور باشد. در صورتی که برای کالای مورد نیاز جانشین وجود داشته باشد، مصرف کننده میتواند وقتی شرایط تغییر می کند مثل وضعیت قیمت در صورت افزایش ، کالای دیگر را به جای کالای مورد نظر خریداری نماید. همانند تقاضا، مهم است که عرضه به عنوان یک منطقه در نظر گرفته شود، نه یک سطح واحد. برخی مواقع بهتر است به جای خط از یک محدوده استفاده شود. این سطح حمایت و مقاومت بهتر است نزدیک ترین سطح به موقعیت معامله باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید. رایجترین روش این است که معاملات خود را تا زمانی که اقدام قیمت به سطح مخالف در نمودار برسد، حفظ کنید. پس از آن، قیمت برای آزمایش مجدد به منطقه عرضه برمیگردد. در گوشه پایین سمت چپ، منطقه عرضه و تقاضا را میبینیم. تمرکز قانون تقاضا نیز بر همین نیازهای نامحدود است. آخرین فلش قرمز، لحظهای را نشان میدهد که قیمت از طریق خط روند به سمت بالا میشکند؛ این سیگنال معتبری است مبنی بر اینکه معامله باید بسته شود. بله، در برخی موارد افزایش تقاضا آنطور که انتظار میرود اثری بر قیمت ندارد. منطقه تقاضا با رنگ آبی و منطقه عرضه با رنگ سرخابی مشخص شده است.

Report this wiki page